tuppenes worldtour

Agnetha og Marianne ute i den store verden! Vi skal være borte i 3 måneder, og reiseruten inneholder stopp som Brasil, Los Angeles og Singapore. Selv om du ikke fysisk kan bli med oss, håper vi at denne reisebloggen kanskje kan få deg til å drømme deg vekk fra hverdagen, gi betryggelse om at vi har det bra (til de som trenger dét), og kanskje gi inspirasjon og et lite spark i baken til å begi deg ut på egne turer. Finn fram solkrem og sandaler - GOD LESNING!

onsdag, mars 15, 2006

Rio de Janeiro - dag 1

Vi er i Rio de Janeiro! Det er helt utrolig merkelig á vaere her, og gá rundt i denne gigantiske byen. Fra flyplassen og inn til sentrum tok det dröye 30 minutter, hele tiden med smekkfull bebyggelse susende forbi vinduene. Taxisjáfören stod i köen utenfor ankomsthallen og plukket oss ut som et rovdyr pá jakt etter flokkens svakeste. Vi fikk ikke en gang tid til á tenke oss om. Han hadde báde navneskilt og uniform, og med ingen anelse om hvor vi egentlig skulle, fulgte vi pá. Han fikk det til á virke som det hele var bestemt pá forhánd, og at den eneste grunnen til at han befant seg der var for á plukke oss opp. Etter á ha satt oss inn i bilen gikk det opp for oss hvilke svimlende summer vi faktisk hadde betalt, og resten av turen gikk med pá á se stumt ut av hvert várt vindu mens vár kjaere sjáför fortalte hvor mye han likte Norge, bacalao og Jostein Flo. Jeg tror han forstod pá vár manglende entusiasme at vi ikke var saerlig fornöyde.

Pá vei gjennom gatene regnet vi raskt ut at vi kunne kjöpt oss minst tre nye bukser for taxituren vár. Men, som vi raskt konkluderte: her er det bare á laere av sine feil, og det raskere enn raskest.

Vi ligger fire timer etter Norge, noe som resulterer i at vi er litt dögnville. Mens andre sávidt har plantet föttene i sanden denne formiddagen, er vi i avslappende-ettermiddag-modus. Bare en tre- fire timer igjen til vi faktisk befinner oss der.

Da roper Rios gater (og ikke minst alle dens gateselgere pá oss) igjen, sá vi fár vel traske pá. För vi...tar kvelden?

Hei sá lenge!

M&A

4 Comments:

Blogger Agnetha said...

Det er vel ikke så lett for dere å late som om dere er innfødte heller, for det tenker jeg de gjennomskuer prompte. Jeg er glad dere er kommet frem til første stopp på reisen!

6:04 p.m.  
Blogger Agnetha said...

Ja, det ser altså ut som det er Agnetha som har skrevet dette, men det er det ikke - det er mamma (i Tønsberg).

6:05 p.m.  
Blogger Liv Jorunn said...

Til Marianne: Jeg må være verdens verste venninne! Jada, jeg ringer deg på mandag og sier ordentlig hadet jeg. jadda. Det gjorde ikke jeg vettu. Og jeg er så lei meg, men hjernen min har hatt for vane å koble ut i det siste... Unnskyld (hvis du i det hele tatt huska det)
Til begge: Dere er så heldige! Jeg sitter her med en forfrossen nese etter en dag på Kvamskogen i kuldegrader. Ja, vi lever forskjellig gitt. KOs dere masSE!

6:15 p.m.  
Blogger marianne said...

Her e det gjennomskuing pá högt nivá ja...! Dei ser det sikkert pá máten vi gár pá! Iallefall e det min konklusjon. Stive nordbaggar som ser altfor seriöse ut...

Livvi: Tenk ikkje pá det! Kor dárlig veninne e kje ej da, so glömte at du i det heile tatt sa at du skolde ringe!:)

Rio e fint, ingen tvil om det!

2:46 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home