tuppenes worldtour

Agnetha og Marianne ute i den store verden! Vi skal være borte i 3 måneder, og reiseruten inneholder stopp som Brasil, Los Angeles og Singapore. Selv om du ikke fysisk kan bli med oss, håper vi at denne reisebloggen kanskje kan få deg til å drømme deg vekk fra hverdagen, gi betryggelse om at vi har det bra (til de som trenger dét), og kanskje gi inspirasjon og et lite spark i baken til å begi deg ut på egne turer. Finn fram solkrem og sandaler - GOD LESNING!

fredag, mars 31, 2006

Rektig rektig.. sör-nord-sör?

Stemmer det kjaere godtfolk.. vi reiste 16 timer sörover med buss..tok en sprukkin holk til Ihla Do Mel (et sommerparadis) i regn og blest, mens folk rundt oss ba for sine liv og var pá gráten. JA, báten var riktignok ikke noen hurtigbát, snarere en liten balje. Men SÀ ille var det da ikke.. Da vi kom fram pà denne öya var det svartaste natta (19.00). Vi traska innover pá gjörmete vei blant firfisler og palmer og regnskog.. vi mátte jo finne et sted á sove. Det var mange steder á sove der ute..men det var lissom ingen steder som sa HJEMMEKOSELIG. Muligens fordi sommerparadiset hadde falmet og blitt til et regntungt forlatt höstparadis i steden. Vi lurte littegranne pá hvor dàrlig research vi hadde gjort pá forhánd. Det viser seg nemlig at sommern er slutt her den ná. Great. Pá den öya blei vi i ei natt. Vi kom vi sá vi stakk. Fortere enn svint.

Snakker om nitrist. Genser og bukse og regnjakke. Nei takk.. ikke pá disse jentene. I skrivende stund sitter vi ná pá busstasjonen i Sao Paolo.. igjen. Klokka er snart halv to pá natta, heldigvis var denne internettsjappa ápen, sá har vi noe á finne pá. Vi har lagt bak oss 8 timer reise nordover igjen, og skal til Paraty noen dager för vi regner med á reise litt nordöst for Rio til Buzio, det virket som en forlokkende varm by. Der skulle musikken sitte löst og forhápentligvis kan vi grave fram bikinien igjen. Kaldest i sör her nemlig.. sá jadda. Om ikke annet har vi fátt svidd av noen penger pá buss, men budsjettet har ikke sprukket helt enda. Jada, pappa..vi er nökterne med penger. Vi pröver i alle fall!

Her i Brasil har de papirer for ALT. Skriv passnummer, navn, adresse, interesser og hobbyer her og der og hit og dit, vis passet ditt for á komme ombord i denne bussen, det tar tross alt to timer... Veska mi er FULL av billetter fram og tilbake og alle mulige papirer. Merkelig. Personlig kan jeg ikke huske sist jeg vaska háret. Jepp. Ekte backpakker-stil... jeg har vaska meg assa, men háret har gátt litt i glemmeboka. Pá den positive siden er det i det minste ikke brusete lengre..huffameg. I Brasil bruker de forresten ikke hárspray. Jeg er uten hárspray og ser ut som den verste áttitallsrockern pá háret.. Jeg skal sá kraftig ha meg en dusj i morra. En orntli en. Vi regner med at bussluka for billettsalg ápner i 5-tida.. da kan vi i det minste kjöpe billett. Det blir en trivvelig natt pá busstasjonen i Sao Paolo.

Jeg kan litt portugisisk folkens! Tro det eller ei!
Det jeg forstár forstár ikke Marianne og omvendt, vi er et radarpar, kan ikke si noe annet. Nár det gjelder planer og interesser er vi skremmende like. Den ene sier noe den andre ikke turte og si og sá viser det seg at vi er akkurat like enige om saken. Bra saker.

Sánn pá tampen kan jeg fortelle at jeg aldri trodde jeg skulle fryse i 21 grader. Blir sjokk á komme hjem :)

M&A

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Busstasjon e vel en trivelig plass å tilbringe natta? Håpe dokke kom dokke fint av gårde, å at Agnetha ha fått dusja:-) Eg ska vere me Turid te Voss å stå på ski og feste i helga..so vi hakje d aller verst vi heller! E faktisk sol å blå himmel her idag! Kos dokke og nyt Brasil!! Klem frå Randi

3:37 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home