tuppenes worldtour

Agnetha og Marianne ute i den store verden! Vi skal være borte i 3 måneder, og reiseruten inneholder stopp som Brasil, Los Angeles og Singapore. Selv om du ikke fysisk kan bli med oss, håper vi at denne reisebloggen kanskje kan få deg til å drømme deg vekk fra hverdagen, gi betryggelse om at vi har det bra (til de som trenger dét), og kanskje gi inspirasjon og et lite spark i baken til å begi deg ut på egne turer. Finn fram solkrem og sandaler - GOD LESNING!

torsdag, mai 11, 2006

BUNGY JUMPING!

Har vi gjort det? Har vi? Ja, det kan du skrive under paa at vi har! Og Agnetha var virkelig kongen paa haugen. Etter en kjapp registrering, underskriving av papirer som sa at vi sverget paa aa vaere psykisk tilregnelig (hvem er det i det tilfellet?!?) og ellers ved god helse, gikk hun rett til gutta med strikken og et par minutter etter befant hun seg paa vei oppover i heisen koblet til den 60 meter hoye krana. Og dette er jenta som sa at hun aldri i livet kom til aa hoppe i strikk. Aldri. Jeg fikk ikke engang trykket paa 'paa'- knappen paa kamera, foer jeg hoerte en stemme broele "One-to-three - BUNGYYY!!" Og der var hun jammen! Med armene ut til hver side, med hodet foerst og retning rett mot jordas innerste indre. Hun fikk det hele til aa se latterlig enkelt ut. Saa kom hylet enhver fjortisjente ville frydet seg over aa ha i skuffen, og froeken Fevang spratt hit og dit som ... ja, nettopp, en strikkball.

Jeg brukte litt lenger tid paa toppen. Jeg kan aerlig innroemme at jeg aldri i mitt snart 25- aarige liv har vaert saa redd foer. Det var som om hele kroppen min skrek til meg at jeg oppfoerte meg som en idiot, og at den aldri i livet hadde som intensjon aa bli med over kanten og ut i luftrommet utenfor. Ikke om den saa fikk betalt for det. Hver eneste millimeter av meg skalv inn til beinet, og stroppene rundt anklene hadde faatt mer enn nok av tid til aa kutte blodsirkulasjon. Jeg ville bare ned. Jeg ville ned paa jorda, helst den veien jeg kom opp. Jeg gav beskjed om at heisfoereren bare kunne sette vogna i revers, og han saa oppgitt paa meg. Etter en liten pause paa benken og litt gneldring for meg selv, proevde jeg paa nytt. Bort til aapningen, kjenne tyngden av strikken i det den ble sluppet over kanten, feste blikket paa fjellene borte ved horisonten, ut med armene- og en hjelpende haand mellom skulderbladene som gav meg det avgjoerende dyttet.

Etter det gikk det hele bare veldig fort, rundt og rundt - nedover, nedover, nedover. Jeg forstaar ikke hvordan, men paa en eller annen maate klarte jeg aa trekke pusten rett foer hodet og overkropp forsvant ned i vannet under meg. Ikke at det var noedvendig forsaavidt, for der nede ble jeg ikke lange biten akkurat. Med vannet sprutende til alle kanter floey jeg opp igjen og selv om jeg ikke kan huske det selv, var visst mine eksakte ord: "Ej vil berre doe!!! Sjaa til aa faa mej ned herifraaaa!"

Vi har bungyjumpa - jasaamennharvidetdagitt! Og bli ikke overrasket om vi ALDRI gjoer det igjen.

Agnetha og strikkgutta.

"I believe I can flyyyyy..."

Agnetha sett nedenfra. 60 behagelige meter nedenfra.

Fyttikatta. FY TI KATTA.

Marianne endelig i lufta.

Agnetha vel nede. Griner som et lite barn. Og smiler litt innimellom.

Beviset! Den skal rammes inn!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

GÆÆÆRNINGER!!!
nå er jeg stolt av dere altså; detta står det respekt av ;)

håper dere nyyyyter siste del av turen

fra en eksamenslesende bergensboer
Rita

7:06 p.m.  
Blogger Agnetha said...

Jeg har til og med mer respekt for meg sjol etter det der..for det var sinnsykt. Foeler meg mer toff enn noensinne! :)
Lykke til med lesingen!

5:09 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Hva mer har dere tenkt å gjøre før dere reiser hjem?????
Det har gått fremover med deg Agnetha - du var jo litt engstelig som barn.....
Jeg er imponert over dere. Ja, det er jeg.

8:21 a.m.  
Anonymous Anonym said...

ojojoj!! Ikke dårlig... Ikke ødelegg dere de få dagene dere har igjen nå da...;)

1:44 p.m.  
Blogger Agnetha said...

Jeg er fortsatt engstelig, forskjellen er at jeg har guts naa. Jeg er toff som en skalla harleymann med hestehale. Foeler jeg sjol i alle fall. Tror ikke det blir saa mye mer utagerende ekstremsport naa mamma. Slapp av :) Ikveld var det mest ekstreme en Thaimassasje. Ekstremt nok:)

4:51 p.m.  
Blogger Agnetha said...

P.s: jeg staar i porten og vinker farvel til onskedrommen om sjokoladefarge. Det er mer regn enn sol, og jeg er glad hvis jeg svever et sted mellom et A4 ark og en lys trevitt-farge. Flassinga har dessuten meldt sin anmars. Svett og deilig, glinset kropp, Thailands regnsesong er kjempetopp.

4:57 p.m.  
Blogger Agnetha said...

Men jada, jeg vet jeg er heldig, og ja, Thailand er fantastisk! Virkelig! :)

4:57 p.m.  
Blogger Eirin said...

Jeg er så satt ut av beundring at jeg er tom for ord. Jeg må rett og slett bare bøye meg i støvet. Jeg syns også det var utrolig imponerende at du marianne har klart å ta bilde av agnetha både bakfra fra toppen av krana, og nede fra bakken et tidelssekund senere. Snakker vi filmtriks eller hva? Når kommer dere hjem igjen? Nå til uka? Kos dere videre hvertfall!!

5:21 p.m.  
Anonymous Anonym said...

RESPEEKT!! dere er jo helt ville! det er jo drit skummelt! men, veeldig tøfft å HA gjort det :)

10:55 p.m.  
Blogger Agnetha said...

Hvem er du som har saann respekt? :) hehe..ja, vi har litt respekt av oss sjol ogsaa for aa vaere HELT aerlige!

Thomas, her er det over 30 grader idag, tror jeg..veldig veldig varmt. Sludd er ikke aa se i mils omkrets..! HA en fin dag da du!

Strikkhopp pluss bilder blei vel 360 Nok.

ekke gaernt :)

5:19 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home