tuppenes worldtour

Agnetha og Marianne ute i den store verden! Vi skal være borte i 3 måneder, og reiseruten inneholder stopp som Brasil, Los Angeles og Singapore. Selv om du ikke fysisk kan bli med oss, håper vi at denne reisebloggen kanskje kan få deg til å drømme deg vekk fra hverdagen, gi betryggelse om at vi har det bra (til de som trenger dét), og kanskje gi inspirasjon og et lite spark i baken til å begi deg ut på egne turer. Finn fram solkrem og sandaler - GOD LESNING!

lørdag, mai 13, 2006

vaere eller ikke vaere

Regn ute betyr andre aktiviteter enn bassengkant og sand i solkremen. Dermed blogger vi som aldri foer. Med denne farta kan vi snart starte vaar egne lille avis med nye innlegg hver dag. Det er alltids noe jeg har paa hjertet. Jeg har innsett at jeg kanskje har min kaldeste sommer hittil i mitt liv foran meg. Det hoeres kanskje teit ut, men jeg fryser faktisk med en gang det blir ned mot 20 grader. Tanken paa aa gaa i bikini da er groessen. Jeg vil helst ha paa meg bukse og genser. Vi kommer hjem en maaned foer. Jeg leser i dagens nettutgave av Dagbladet "finn fram bunaden folkens, det blir en kald 17 mai". Dere der hjemme i Norge, som har vent dere sakte men sikkert til litt og litt varmere, syns 22 grader er grisevarmt og kaster alt av tekstiler. Saa kaldt paa 17 mai kan bare bety en ting for min del. Termodress. Eller store mengder grilla polser for aa holde varmen. 13 grader da gitt.. det er ikke mye aa skryte av.

Tidligere aar i syden har jeg omtrent stryki med hvis kvikksolvet har naermet seg 30 grader, men naa syns jeg det er deilig. Jeg syns det er akkurat passe faktisk. Det eneste som blir digg med aa komme til Norge blir vel at denne svetten stopper. Med 98 prosent luftfuktighet er du svett bare du tenker paa aa lofte opp ei flaske med vann. Allikevel liker jeg varme mer enn noensinne. Omstillingens kunst er fantastisk. Jeg kan jo haape paa at jeg skal greie aa omstille meg til norsk temperatur foer juli. At jeg skal greie aa slippe tak i genser og bukse foer den tid lissom. De folka som reiser til Thailand til jul og kommer hjem i januar...jeg mener..hallo. Det er jo hvertfall kaldt! Det er klart at jeg har jo hatt 2 mnd. paa aa varme meg opp da. Ikke bare 14 dager liksom. Nok om det. (man kan alltid snakke om vaeret)

Jeg kikker ut av vinduet og ser blaa himmel der borte. Kanskje det blir sol igjen foer ettermiddagen!

En annen ting. Jeg har gaatt uten sminke i en maned, mer eller mindre sammenhengende. Saa naa er det slik at med en gang jeg tar paa meg maskara foeler jeg meg som en transvestitt. Ser liksom saa sminka ut. Dessuten kan man jo ikke gni seg i oynene eller noen ting. Forsaavidt var det litt moro aa se saa vaaken ut ogsaa da. Jeg sier ikke med dette at jeg har lagt sminken paa hylla, men bare at jeg kanskje har faatt et litt annet forhold til det. Enn saa lenge i alle fall.

Noe som virkelig begynner aa faa det til aa krible i magen min er at jeg skal hjem aa hoere paa nei, ikke Shania Twain..og nei, ikke Backstreet boys heller, og jaggu ikke heller Scorpios eller lokal thaimusikk, men musikk som JEG liker. I Brasil var ikke musikken som surret og gikk overalt noe problem, for det var herlig deilig bossanova. Her i Thailand derimot..det er suppesang paa suppesang overalt, ved middagsbordet, bassengkanten i klesbuttikker, massasjestudioene og i taxiene. Hvis du ikke er deppa fra foer er det bare aa sette i gang aa bli det. Det jaller "from this momeeeeent....and forever ooon..looooveee youuuu" OVERALT. Jeg overdriver ikke for aa lage et bra innlegg. Dette er pur fakta.

Jeg har paa turen kjoept noe saant som 24 cd'er og et par tre fire fem musikk-dvd'er. MIN favorittmusikk. Skal bli skjont aa sette paa gitt. Rett og slett nydelig!

Naa har dere kanskje taalt nok babling fra meg paa ei lita stund. Vi sees/snakkes/skrives foer dere veit ordet av det.

auf wiederzehn.

2 Comments:

Blogger kissa said...

Har Marianne spleisa på hår? Eller har det vokst så eeeeeeeeeeeeeenormt i det siste?

2:41 p.m.  
Blogger marianne said...

Her vekse og gror det! Lat vaere aa vaske haaret ditt paa et par maaneda, so skyte det ut so berre det! ;)

5:02 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home